Mogen wij uw strijkstok zijn?
We mogen het nog niet verklappen, maar de campagne die Sprinkels hq op touw zette voor Stichting Blok Van Mijn Been is nu al een groot succes. Nog een week of wat geduld en u hoort wat er is binnen geharkt, zonder ook maar één euro uit te geven. Het geheim is een krachtige, gerichte en alles behalve reclamische campagne. Zonder tranentrekkende emmers over hoofden en zwemmen in De Dommel of zes keer de Alpe d’Huez op en af. Hebt u geld nodig voor een goed doel? Lees dan verder.
Die acties, waarbij mensen zich laten betalen om zich het leplazarus te fietsen, klimmen, zwemmen of mallotige dingen met emmers water te doen – ze werken nog wel even. Maar het punt van verzadiging is nabij. U moet steeds verder zwemmen om nog een beetje indruk te maken. Waarbij steeds meer mensen zich afvragen waarom ze niet gewoon kunnen doneren voor de bestrijding van kanker, ALS of wat voor ziekte dan ook. Was het nou echt nodig om daarvoor te gaan zwemmen? Erger: om mee te doen aan een zwemfestijn waarvan de organisatie meer dan een ton kost?
Mooi. Dan zijn we het daarover eens.
Sprinkels hq is dus wars van dit soort theatraal kermisgedoe en kreeg ondanks of dankzij haar nuchtere aanpak sterke en gerichte publiciteit. Precies de gehoopte media schonken aandacht aan het goede doel van de stichting en deed dat nota bene zonder gezeur van onze kant.
Dat kunnen we vast en zeker ook voor uw mooie doel. En ja, dat kost dit keer wel geld. Sprinkels hq moet ook leven – voor u het weet zijn we anders zélf een goed doel. Maar we beloven dat de strijkstok nog nooit zo klein was, de openheid over die stok nog nooit zo groot en de opbrengst relatief gezien nog nooit zo fors. U hoeft er geen alp voor op te fietsen, geen rivier voor te bezwemmen en geen bak water voor over uw hoofd te gooien.