Als u alles kunt plannen en er geen verrassingen zijn, dan is de organisatie en de uitvoering van de communicatie zo ingewikkeld niet.
Dat wordt anders als er plots wat gebeurt dat u niet had verwacht. In dat geval laten we bij Sprinkels hq zo ongeveer alles uit onze handen vallen en staan we klaar om de communicatie in goede banen te leiden. De afgelopen dagen deden we dat voor de directie van een zwembad.
Dat zwembad heeft een eigenaar, een gemeente, die op de proppen kwam met ideeën voor de toekomst die de directeur van het zwembad niet aanstaan. Gelijk heeft hij, want de plannen zijn onrechtmatig en behelzen weinig goeds voor gebruikers en medewerkers van het bad. Als daar nou forse bezuinigingen tegenover stonden, dan was er nog iets voor te zeggen. Maar zelfs dat valt behoorlijk tegen. Donderdagavond laat werd Sprinkels hq gebeld. En gisteravond al waren er goed bezochte bijeenkomsten voor achtereenvolgens medewerkers en gemeenteraadsleden. Daarna werd de pers geïnformeerd. In korte tijd werd zo de publieke opinie beïnvloed. Met als gevolg dat de plannen van de betrokken gemeentebestuurders ineens zo vanzelfsprekend niet meer zijn. Mocht u nou eens onverwacht wat meemaken dat snelle en deugdelijke acties op het gebied van communicatie nodig maakt: raak heel even in paniek, een minuut of anderhalf, herpak u en bel ons.