‘Een compliment is een kans!’
Mocht u in uw bedrijf of organisatie wat aan klantvriendelijkheid of verbetering van dienstverlening willen doen, pak het eens positief aan. Uw klachtenfunctionaris mag, wat Sprinkels hq betreft, blijven hoor – maar heeft u wel eens gedacht aan een complimentenfunctionaris? Sprinkels hq wel.
Het bureau ontwikkelde in opdracht van de gemeente ‘s-Hertogenbosch de campagne ‘Daar doen we het voor’. Daarbij wordt aandacht geschonken aan een dienstverlenende opstelling door goede voorbeelden op dat gebied te presenteren. Burgers uit de gemeente vertellen in filmpjes en in korte artikelen waarom ze met een bepaalde dienst of ambtenaar zo blij zijn. Afgelopen week had een bijeenkomst plaats voor medewerkers van de gemeente over hetzelfde onderwerp. Die ‘Open Koffie’ werd geopend door de nieuwe complimentenfunctionaris van de gemeente. De man vertelde dat niet alleen elke klacht, maar ook elk compliment een kans is. Dat complimenten navolging verdienen en dat de nieuwe diensten met betrekking tot jeugdzorg, participatiewet en Wmo vast en zeker tot een grote stroom loftuitingen zullen leiden. En dus moeten er flink wat complimentenfunctionarissen bijkomen.
Het duurde even voor de toehoorders in de gaten hadden dat hier een door Sprinkels hq geregelde fantast stond. Maar toen dat eenmaal duidelijk werd, klonk de gulle lach. En zaten de deelnemers de rest van de bijeenkomst op het puntje van hun stoel. Er werd enthousiast gedebatteerd over het thema.
De complimentenfunctionaris bezoekt ook graag uw bedrijf of organisatie. Met een betoog op maat natuurlijk.