Dit is een Wensleydale Longwool
Eén van de mooie bijkomstigheden van het vak van een copywriter: je krijgt zowat overal een beetje verstand van. Zo dompelde Laurens van Voorst zich gisteren onder in de schapenhouderij. Specifieker: in de verkoop van bijzondere schapenvachten. Daarom weet hij nu wat voor soort schaap dit is.
In opdracht van een kleinschalige schapenhouderij, tevens verkoper van exclusieve wol, werkt Sprinkels hq momenteel aan de redactie van een website. Geen enorm project en ook geen klus waarmee we onszelf terugvinden in een lijstje ‘medewerkers aan de meest bezochte websites van 2015’ – daar is het allemaal veel te specifiek voor. Maar we weten nu wel ineens het een en ander van wol, vilt, microns (daarmee wordt de zachtheid van wol uitgedrukt: die kriebeltrui van u heeft gewoon te weinig micron) en schapen.
Als u nou iets te verkopen heeft waarvan u vermoedt dat het zo ‘niche’ is dat copywriters er van gaan geeuwen: dan kent u Laurens nog niet. Ook leuk: hij schrijft het zo op dat uw toekomstige kopers ook vergeten te gapen.