Nieuws > 18 november: ‘Ik zet jou in mijn kracht’

18 november: ‘Ik zet jou in mijn kracht’

Het was bedoeld als een eenmalige opvoering, maar op veler verzoek (echt waar) is er dinsdag 18 november in Den Bosch een tweede opvoering van ‘Ik zet jou in mijn kracht’, de conference van Laurens van Voorst over burgerparticipatie.

‘Ik zet jou in mijn kracht’ vertelt het verhaal van buurtbewoonster Anja en welzijnswerker Tejo. Tejo heeft het goed met Anja voor en daar is het wel zo’n beetje mee gezegd. Anja werkt zich drie keer in de rondte om gezin, buurthuis en wijk een beetje op orde te houden. ‘Ik zet jou in mijn kracht’ gaat verder over gemeenten die burgers taken en vertrouwen willen geven maar toch vooral de boel onder controle willen houden.

Laurens doet naar eigen zeggen niet aan cabaret. ‘Cabaretiers bedenken leuke dingen, ik vertel louter verhalen uit de praktijk. Alles is waar gebeurd. Dat maakt het allemaal zo grappig en dramatisch.’

‘Ik zet jou in mijn kracht’, dinsdag 18 november, Azijnfabriek, Bethaniestraat 4 ’s-Hertogenbosch, zaal open 19.30 uur, aanvang 20.00 uur. Entree € 10,00. Reserveren: info@sprinkels.nl.

Hier de trailer.