Columns > Hey, Rob hier!

Hey, Rob hier!

ZZP-ers, ondernemers, freelancers en verkopers: stop met wat u aan het doen bent. Want hier is de kans om nieuwe klanten te werven. Wat zeg ik: om € 30.000 omzet in twee weken binnen te halen. Maakt niet uit of u in schepijs doet, wasknijpers of villa’s. Dertig mille in twee weken.

‘Zo cool dit’, schrijft Rob van den Borne op Facebook over ‘het Super Simpele 4-Stappen Systeem Waarmee Je Gekwalificeerde Prospects Van Klik naar Klant Krijgt In Minder Dan 48 Uur’. En Rob kan het weten. Want Rob is de afzender. Hij is van dat super simpele 4 stappen systeem waarmee je – enzovoort.

Tegen zoveel enthousiasme en zulke enorme beloften kan ik niet op. En dus klik ik op een link die me toegang geeft tot een gratis casestudy. Maar voor ik het een en ander wil downloaden, komt er wat tussen. Er wordt gebeld. Een klant. Met een nieuwe opdracht.

Eerste gedachte: ‘Die Rob van den Borne is wel héél geweldig!’ Tweede gedachte: ‘Straks even een mailtje sturen dat ik blij ben met die gratis casestudy en dat ik op een later moment het document nog zal downloaden. Want dat ik nu even druk ben met de eerste paar honderd euro van die 30.000.

Terwijl ik die klant met die nieuwe opdracht nog aan de telefoon heb, rolt er al een berichtje van Rob in mijn mailbox. ‘Dank voor het bekijken van mijn het Super Simpele 4-Stappen Systeem Waarmee Je Gekwalificeerde Prospects Van Klik naar Klant Krijgt In Minder Dan 48 Uur’. En twintig seconden later nog een: ‘Hi Laurens, Dank je voor het bekijken van mijn Super Simpele’ en de rest kunt u zelf inmiddels afmaken.

Ik raffel het gesprek met die klant af, want voel de morele plicht om Rob een bericht terug te sturen. ‘Beste Rob, ik moet nog gaan kijken. Wordt waarschijnlijk vanavond. Zodra ik dat heb gedaan, meld ik me.’

Geen idee wat ik fout deed, maar mijn boodschap komt niet over. Rob mailt weer: ‘Je hebt nog geen Strategie Sessie ingeboekt…?’ is het onderwerp van weer een bericht van Rob. Een minuut later komt hetzelfde mailtje nog een keer binnen.

Twee uur later is Rob er weer. Onderwerp: ‘Heb ik iets verkeerd gedaan?’ ‘Hey, Rob hier’, begint het bericht. ‘Je hebt nog steeds geen strategie sessie ingepland’. Ik moet opschieten, want: ‘Als je op bovenstaande link klikt en je ziet een pagina met  “Sorry – Je Bent Te Laat” [de hoofdletters bedenk ik niet, Die Zijn Van Rob] dan weet je dat ik mijn agenda offline gehaald hebt omdat ik vol zit met afspraken, en dus niet meer een Strategie Sessie met je kan hebben, dus wacht er niet te lang mee svp…’ Ook dit bericht komt twee keer.

 

Tijd om weer eens te reageren. Die klant met die nieuwe opdracht moet maar even wachten. Ik schrijf: ‘Hey Laurens hier, ja, je hebt iets verkeerds gedaan. Je negeert een vriendelijk mailtje van me en stuurt in plaats daarvan de ene na de andere (vast en zeker automatisch aangemaakte) herinnering.’ En dat ik afzie van zijn strategiesessie.

En ja hoor, daar was Rob weer: ‘Hey, even snel’, begint hij. Even verderop: ‘Ik heb je hier nu een paar keer over gemaild, omdat ik er zeker van wil zijn dat je het niet vergeet omdat je te druk bent… Maar dat blijf ik natuurlijk niet doen! En met respect voor jouw tijd zal dit dan ook de LAATSTE EMAIL zijn die ik je stuur om je te herinneren alsnog een afspraak in te plannen in mijn agenda voor het houden van een persoonlijke 1-op-1- Strategie Sessie klik hier’.